رفتن به محتوای اصلی
x

عملیات مقابله با بیماری «سالک» در شهرستان ورزنه در حال اجرا

🦟 🤜 عملیات مقابله با بیماری «سالک» در شهرستان ورزنه در حال اجرا

 

 ◀ دکتر فاضلی رئیس شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان ورزنه گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری، با توجه به فرارسیدن فصل گرما، در سطح 4900 هکتار از اراضی شهر ورزنه، کفران و روستاهای قورتان، از طریق جونده کُشی و طعمه گذاری همراه با مه پاشی و با مشارکت بسیج سازندگی شهرستان ورزنه انجام می شود.

 ☑ این طرح در چهار مرحله از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و مراحل بعدی آن در تاریخ های ۲۲ خرداد، ۱۶ تیر و ۲۲ مرداد ماه سال جاری خواهد بود.

 ✅ وی تصریح کرد: امسال علاوه بر عملیات مبارزه با مخزن بیماری سالک، تعداد زیاد اسپری دافع حشرات و قلم دافع حشرات بین خانواده ها ، سازمانهای دولتی و سازمانهای خصوصی این منطقه و مناطق کویری توزیع شده است.

 

 

 ✔ وی خاطرنشان کرد: عملیات چک محل تجمع حشرات موذی و پشه سالک از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه در مناطق مستعد ادامه خواهد داشت، همچنین چک حشره شناسی در حاشیه جنگل های دست کاشت کویر ورزنه انجام می شود. 

⭕ گفتنی است، سالک از بیماری‌های واگیر مشترک بین انسان و حیوان است و یک بیماری انگلی محسوب می‌شود که فرد را دچار یک ضایعه پوستی می‌کند. در این بیماری گزش پشه خاکی آلوده به این انگل، فرد را دچار ضایعه پوستی به شکل جوش دهانه‌دار کرده و با گذشت زمان قطر آن افزایش پیدا می‌کند.

 

 ✍ روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی بیمارستان سردار شهید قاسم سلیمانی @solimanibimarestan🔴